Vilken morgon

Dagen börjar med att mormor har trillat och ligger på golvet i lägenheten sin och kan inte komma upp... Ringer dit en ambulans.. När vi kommer dit går det inte att komma in för att hon har låst överlåset och nyckeln sitter kvar.. Hon orkar inte resa sig för att ta ut nyckel... polisen kommer och ska hjälpa till att få upp dörren och när han kommer börjar han direkt att prata om pengar och att det kostar mycket bla bla bla.. Säger att han inte kan få upp dörren utan att en låssmed måste tillkallas men det var ju därför vi ringt polisen för dom måste tydligen vara med när man öppnar en dörr.. men istället för en låssmed så kommer 3 poliser till...Ambulansförarna får inte ringa efter en låssmed och polisen pratar bara om pengar.. Säger att pengarna inte är problemet just nu utan att jag bara vill komma in till min mormor.. Allt slutar med att att Jag får ringa till en låssmed själv och poliserna bara försvinner och där står man med två ambulansförare utanför dörren och mormor ligger på golvet innanför och man har ingen aning om vad som egentligen har hänt, hur dålig hon är eller något sånt.. Efter ca 1 timme kommer vi in och åker till Danderyd..
Tur att man har bra kontakter med låssmeden på lidingö så att dom kunde komma så fort som möjligt.. 

Undrar vad det är för fel på detta sammhälle när man inte kan hjälpa till när det ligger en skadad människa innanför en dörr som man inte kan öppna och man börjar disskutera pengar hela tiden.. Vad som helst kunnde ju ha hänt...

Till råga på allt ringer han som har lägenheten jag bor i och säger att han behöver ha tillbaka den.. 3mån på mig att hitta nått nytt... IGEN...
Detta var precis vad man ville höra en dag som denna....
Undrar bara vad mer som kommer att hända idag....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback