Aldrig mer mat på PG

Igår skulle jag, Fia och Micke ut och käka.. Tänkte ha lite jultrevligt.. Mötes upp i Jakan och mycket va stängt... Bestämmde oss tillslut att gå Till Pergola för dom brukar ju ha bra mat...
För det första tog det väldigt lång tid alltihopa.. Sen ser jag att det står 3 tallrikar på bardisken.. Dom står säkert där 10 min innan dom kommer till vårat bord.. Halvljummet va det... Väntade då på våra tillbehör (potatis och ris) efter ytterligare 10 min går jag fram till baren och frågar.. Då står dom där och bartendern ger dom till mig..(Jag får själv bära min mat till bordet)Bara det att riset saknas... ber om det.. När det gått 5 min och jag fortfarande inte fått mitt ris blir jag förbannad och maten har ju hunnit bli kallt...
Säger då att vi vägrar betala fullt pris för det eftersom det är kallt och vi inte fått allt på en gång... Men inte fick vi det billigare så det va bara att skicka tillbaka maten..
Pepsi som dykt upp under tiden hade oxå beställt mat men redan betalat för sitt så vi satt där och väntade.. När väl hans mat kom så smakade pastan diskmedel...
Kl är nu strax efter nio och ingen av oss har ätit sen lunch.. Vrålhungriga...
Våran trevliga middag slutade tillslut på grillkiosken..

Slutsats... ÄT INTE PÅ PERGOLA I JAKAN.... till det hela hör det oxå att den stakars servitrisen får ta allt skit då ägaren inte  behagar sig att komma till vårat bord...




Nu sitter jag på jobbet och skall strax gå ner i köket för att fixa lunch till folket... Visserligen kommer maten vara  kall (rostbiff o potatissallad) men allt kommer att komma fram samtidigt... =)

Ikväll lugnt hemma hos Fia framför hennes nyinköpta TV..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback