Veckan i BG

Sådär nu känns det att jag har en hel del under kontroll hemma oxå så nu sitter jag i min soffa med tända ljus runt mig och  tänkte sammanfatta min vecka...




--------------------------------------------------------------------------------------------------

Efter ca 27 timmar på en buss var vi äntligen framme... =) Älskade BG... Allt va sig likt... Fick veta att vi skulle bo på Reinike (åkte ospecificerat). Då inte rummet va klart bar det iväg till Hause Emma för att träffa Camela och Matilda..
Gick och åt lunch på Chinan och frau Wang blev jätteglad att se oss.. Bjöd på massor.. =)
 
Lördag ingen skiddag då liftkortet inte började att gälla förens på söndagen, så lördagen gick åt till att springa runt och hälsa på alla och självklart blev det ett kärt återbesök på Eden..

Sen blev det skidor varje dag förutom på onsdagen då det snöade och innerst inne va vi nog lite sega efter tisdagen som innehöll picknick, bonden, afterski, middag på chinan, Eden, Silver, Heaggis m.m....
Haft en kanonvecka med massor av sol i övrigt...Bra i backarna måste jag säga... Bra drag på afterskin och 2 kvällar blev det t o m Häxan (säger allt), då andra gången kanske inte va någon höjdare..
 
   

Picknicken med STS va helt kanon, varmt, trevligt och riktigt mkt folk.. Blev några timmar i solen där och det kändes i ansiktet kan jag säga..
Efter picknicken bar det av till Bonden för att dricka Jägerthe.. Kom aldrig dit förra säsongen då dom gångerna jag kunde bangade alla, så det va extra kul att vi blev 34st som åkte dit nu.. Alla kände alla...
Sen blev det afterski och efter det va vi 17 tappra som begav oss till Chinan för middag då tisdagen är den enda dagen då middagen inte ingår..


  

Bästa skiddagen måste jag nog säga va i Dorfgastein första dagen. Skitbra väder och deras backar är bara för bra. Kanske inte blev så mkt skidåkning som man hoppats på men det var en lagom start då det va 1 år sen man åkte sist, sen va sista dagen helt kanon, stubben, bad hofgastein m m,  Jag, Nea och Camela körde runt runt, sen avslutade vi dagen med 1 timmes solning upp på Stubben..

 
  

Bästa kvällen ?? Hmm svårt att säga, alla hade sitt på något sätt.. Galnaste va nog när vi hamnade på Häxan första gången.. Jag och Carro är inte bra för varandra med andra ord.. .Hahaa*

 
  
  
Onsdagen va en mysig dag, Gick till Haus Emma och sen låg  jag och Camela och kollade film hela dagen.. tråkigt bara att vi inte fick igång Torkel bara..

Veckan har gått otroligt fort och jag hade gärna stannat kvar. Bussen gick inte förens kl 18 i lördag och vi va tvugna att checka ut från hotellet redan kl 10.. Vad gör man då 8 timmar ?? Jo man går till Felsen.. =) 3 timmars sol och bad och vi kände oss som nya.. Gick upp på terassen och åt lunch.. Begav oss till spar för att handla på oss lite.. ;0)
 

Hann med ett litet stopp på silver innan det va dax att bege oss..
Blev ett tårögt farväl då lilla Camela började gråta och bad oss stanna.. Gumman då...
ca 25 1/2 tim senare var vi framme på centralen igen efter en trång och varm bussresa med Rally Harry.. =)

Sammanfattning:

Roligast:
Att träffa alla, att vara tillbaka, åka skidor, vädret

Tråkigast: Att lämna alla, att Nea va sjuk största delen av veckan och att så många skadade sig (några allvarligare än andra)

  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback