Strömavbrott

Igår kväll när jag skulle på Hockey ringer mamma och säger att det är strömavbrott i hela Viksjö.. Kul, börjar direkt tänka på min mat och sånt i kylen/frysen.. Har redan fått slänga en del för några veckor sen..
Efter ett tag ringer hon och säger att det tydligen bara är mitt område det är strömlöst i..
Jag bestämmer mig iallafall för att gå på hockeyn istället för att åka hem...

Påväg hem har jag värsta senariot framför mig att det fortfarande är strömabrott när jag kommer hem (ca 22.30) och om det kanske t o m håller i sig när jag vaknar på morgonen (idag), hur ska jag göra då.. Jag åker ju till jobbet sen kommer jag ju inte hem förens på söndag (visst Becca sover hos mig men endå). Tankarna gick om jag isåfall skulle behöva komma senare till jobbet eller om jag skulle åka som vanligt och sen svänga förbi på lunchrasten och köra upp allt till mamma.

När jag sedan kom hem så hade jag inte ens haft strömavbrott (ser det på klockradion om den blinkar eller inte), tur säger jag bara att jag inte hoppade hockeyn och åkte hem, hade blivit lite lätt irriterad då..

Nu är det bara 36 dagar kvar till sol och bad.. =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback