Cinderellas Taxfree

Hörde ett rykte i lördags som jag va tvungen att kolla upp och visst stämde det.

Taget från
Vikingline

Cinderella

Förändringar i taxfree fredagar och lördagar under hösten


För att öka trivseln och skapa en ännu bättre stämning ombord på Cinderella kommer vi att genomföra vissa förändringar i taxfreeförsäljningen på utresan från Stockholm fredagar och lördagar fr o m den 2 oktober. Under dessa kvällar kommer taxfreebutiken att vara öppen precis som vanligt kl 18.30-22.00, men med undantaget att inga alkoholhaltiga drycker kommer att finnas till försäljning.


Våra restauranger och barer kommer att slå upp dörrarna direkt efter avgång kl 18.00 med gott om plats för umgänge och trevlig samvaro. I Fun Club är det dessutom Happy Hour med underhållning fram till kl 20.00.


Under återresan från Mariehamn dagen därpå öppnar taxfreebutiken igen och kommer då att erbjuda hela sortimentet inklusive drycker för dig som vill handla med dig hem till förmånliga priser.

Välkommen ombord!

--------------------------------------------------------------------------------

Om jag ska vara ärlig tror jag att dom gräver sin egen grav. Jag förstår syftet helt och hållet men tror att det kommer att bli en flopp. Alla som brukar åka kryssningar tror jag håller med mig. En kryssning handlar ju lite om att dricka lite när man gör sig i ordning och alla dessa "hyttfester" man hamnar på. En annan grej med kryssningar är ju att det är billigt. Jag vet många som inte kommer att ha råd att åka nu för ölen i baren kostar ju endå runt 40:- och man är ju på båten betydligt längre än en kväll ute.
Sen är det inte samma sak att sitta i barerna och restaurangerna hela kvällen.
Vad jag tror skulle vara bättre är att man begränsar mängden alkohol per person istället. Kanske ett sex-pack öl el en flaska vin el longdrinks etc/ per person
Jag är väääldigt skeptiskt. Men får se hur det går
Skulle vara kul att vara på båten på fredag för att se allas reaktioner när dom kommer in i taxfreen. Hahaa*




Kommentarer
Postat av: angelica

Dom har ju testat detta några ggr nu på viking redan...min kompis åkte på en sån resa han blev galen haha fast oandra sidan hade han råd att supa bort typ fem TUSEN för han har sjukt mycket pengar...fast ändå kul att just han reagerade då haha:P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback