Hatar SL och SJ

Jag hatar allt som har med SL och SJ att göra. Sååå trött på höra orden växelfel, vagnfel, frusna bromsar, vagnbrist, nerfallen ledning, hinder på spår osv osv..
Skulle vara skönt att komma hem innan halv sju någon kväll iallafall...

För att komma hem till mig måste jag åka tåg eller buss från Centralen och i dagsläget är tågen helt uteslutna då man aldrig vet riktigt hur dom går, då vill jag ju inte behöva stå 30min och vänta på bussen och när den väl kommer åker den förbi.. (enligt sl så va bussen full för det va bara en kortvagn, bullshit säger jag för jag såg att den inte va full)

Alla skyller på alla och ingen vill riktigt ta på sig hur det kommer sig att det är så mkt strul.
Dom som sköter tågtrafiken skyller på att dom bara är ansvariga för tåget och att dom hyr spåren av banverket och därför är det banverket som är boven.
Busstrafiken skyller på att tågen inte går som dom ska och att dom därför måste sätta in ersättningsbussar och detta gör att vanligt busstrafiken blir lidande pga vagnbrist.

GHAAAAAAAAAAA jag blir tokig  !!!!

Säger som ett gammalt par sa på tåget till Norrköping i fredags.
- Tänk när vi va yngre då va det inte alls sånna här problem med tågen.
Det va på den gamla goda tiden när man inte komplicerade allt.

Vilka tåg är det som går bäst ?
Dom gamla hederliga Norrlandstågen, men sovkupeér eller x2000 och dom nya dubbeldäckarna ?
Dagens teknik fungerar inte i alla lägen. När ska folk inse det..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback