What a evening

FY F-N säger jag bara..
Inte fick jag bli len och fin idag inte.

När jag kommer till Ropsten får jag veta att det inte går några tunnelbanor pga en olycka vid centralen. Det finns inte heller några ersättningsbussar (?) så jag hoppar på 73 som tar mig till tekniska (men det är ju klart att det inte går några tunnelbanor därifrån heller). Ringer Lena och förklarar läget och hon säger att hon har 30 min till godo och har en tid vid 18. Men kanon det borde jag ju hinna till för kl va ju bara 17.10.
Efter att ha hoppat av vid Stadion och letat rätt på rätt busshållsplats hoppar jag tillslut på 55 som går hela vägen till Slussen.
Bussen går riktigt seg och vid hamngatan blir det helt plötsligt STOP. Efter en lång väntan öppnar busschaufören dörrarna och säger att det är stop pga av blåljus längre fram. (Blåljusen visar sig senare vara vägarbeten vid korsningen hamngatan, kungstädgårdsgatan) Hoppar av bussen och har då 15 min på mig att ta mig till Slussen.

Springer allt vad jag kan till kungsträdgården och självklart är busshållsplatsen längst bort. Väl framme kommer en buss direkt.
När jag kliver av bussen vid slussen så är kl 17.58 och jag har ju en liten bit att gå så ringer Lena igen för att säga att jag bara  blir någon minut sen.
Vad tror ni hon säger ?

L - Det gick inte så bra för dig va ?
J - Jodå jag är i Slussen nu så kommer om någon minut.
L- Men min nya kund kommer ju nu kl 18.
J- VA ??

Vi har alltså missuppfattat varandra.
När hon sa att hon hade 30 min till godo så menade hon att det va det hon hade som ledig tid.
Jag frågade henne även - Så du har tid kl 18.
Svar: JA
Men vad hon menade va att hon hade tid med en ny kund kl 18.

Så det betyder att jag har stressat och sprungit genom hela stan för att sen stå i Slussen och försöka hitta vägar att ta mig hem på. (Tunnelbanan gick ju fortfarande inte)
Efter mkt om och men tog jag en buss till Södra station där pendeltåget gick ifrån.
Jag va hemma 19.15.

Kan säga att jag är en aning irriterad just nu.
SL och folk som planerar vägarbeten ligger inte så bra till hos mig.
Så nu blir det ett bad för min del sen blir det till att bädda ner mig i sängen.

P.S Ny tid för att bli len och fin, mån 19.30. Håll tummarna för att det går bättre då. D.S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback