Var dag lär man sig något nytt.. =)

Usch, påväg hem från jobbet idag så började bilen att låta väldigt konstigt från höger framdäck. Det gnisslade och hackade som satan. Fick panik och stannade bilen på en parkering och började ringa runt till folk. Ca 6 samtal senare och alla hade sagt att troligen va det sten som kommit mellan bromsklossen och bromsen ?? eller så va det bromsbeläggen som blivit slitna så körde jag vidare fast med stor ångest eftersom det är Brorsans bil.

Fick även tipset att åka in på en gör det självmack och åk upp på en ramp, hissa upp bilen och kolla under bilen.. Hallå ?? Jag kan inte sånt.. Hahaa*
Ett annat tips va att plocka bort hjulet och rengör bromsen. Jag kan inte sånt heller. Aldrig bytt däck i hela mitt liv.

Nu har iallafall min räddande ängel varit här och hjälpt mig så nu är den fit for fight igen och min ångest är borta. =)

Vad som hänt ?? Jo bromsskyddet hade tryckts in mot bromsen så det va den som lät när dom skra ihop.
Åtgärd, böjde ut den igen.. =)

Så sammanfattningsvis kan man säga att jag ikväll har lärt mig att "byta däck", ;0) eller för att vara mer precis, lossa ett däck och sätta fast det igen.. Hahaa*
Domkraft hit, hjulnyckel dit etc etc.

Var dag lär man sig något nytt.. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback