2 klunkar

Usch fy och blä säger jag bara... 2 klunkar rödvin och sen blev min kväll förstörd samt hela söndagen..
ALDRIG MER RÖDVIN FÖR MIN DEL...
Vet att jag fått huvudvärk förut av rödvin men av 2 klunkar ?? Trodde jag aldrig..
Haft sådan huvudvärk att jag va tvungen att stoppa fingrarna i halsen för att lätta på trycket.. Efter det kunde jag inte behålla ngt av det jag drack...
Kl 14 började det bli bättre.. (då har jag legat i över 12 timmar med sprängande huvudvärk), huvudvärken började försvinna och jag började kunna behålla vätskan jag fick i mig...

Nu har jag iallafall fått i mig mat men känner att huvudvärken är påväg tillbaka.. =(
Blir till att ta en dusch och sen bädda ner mig.. Är sjukt trött även fast jag legat hela dan..

Suttit och googlat lite och det är tydligen ganska vanligt med migränanfall av rödvin..
Hittade bl a detta:


" Vid vin- och spritframställningen bildas biprodukter som i olyckliga fall kan ge upphov till allergiska reaktioner. Dessa "föroreningar" är
vanligare i mörk alkohol och kan därför orsaka mer baksmälla än till exempel vitt vin och rent brännvin. Det kan räcka med ett glas rött vin för att en känslig person ska få migränanfall "

Hittade även detta:  http://www.alltommat.se/vin/nyheter/rott-vin-utan-huvudvark-1.18285 frågan är ju bara om det är värt att våga testa för det här är det värsta jag varit med om..




Men hur som helst hade jag iallafall jätte trevligt innan huvudvärken kom.. =)
Bra fest, mkt folk, skön lokal.. =)
Skönt med lite nya ansikten.. =)

Kommentarer
Postat av: Singel i Storstan

Rödvin är en dödsstöt om man är känslig. Fråga mig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback