Sverige

När man har det som jag har det just nu är varenda kr värdefull, därför känns det ganska surt att jag idag pga att jag är hemma förlorar 500:-.. =(.. Den där 500ingen kunde jag ha mkt kul för..
Men lika bra att göra som man måste...
Dock är det en sak jag inte förstår..  Om jag hade varit helt arbetslös och bara varit hemma och sökt jobb hela dagarna hade jag ju inte sjukanmält mig idag för trotts att jag är sjuk kan jag ju sitta framför datorn och söka jobb = jag hade fått den där 500ingen..
Varför ska jag då straffas när det är jag själv som valt att ha arbestpraktik ??

Usch det är många brister jag har märkt i samhället sen jag blev uppsagd på mitt förra jobb.. Tragiskt..
Istället för att hjälpa dom som VILL göra något åt sin livssituation så hjälper man dom som INTE vill göra något, man ger bidrag hit och dit till människor som utnjyttjar systemet medans dom få som gör allt rätt är dom som drabbas och blir utan..

SVERIGE ÄR VERKLIGEN ETT UNDERBART LAND

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback