Dagens gärning

Eftermiddagen tillbringades nere på stranden.. Såååå skönt... =) Efter det gick jag till affären och dit kom det en klient till Eva och Norberto som pratade och pratade.. När klockan va kvart i nio frågade han om vi skulle ta en öl så vi begav oss till stället mittemot för en öl och lite tilltugg...

När vi väl begav oss hem så stod jag och Eva och pratade medans Norberto parkerade bilen.. Och som dom flesta vet så brukar Eva mata utekatterna.. 3 av katterna har fått ungar men vi har inte sett skymten av några ungar.. Norberto kommer upp från garaget och säger att det sitter en liten ensam grå kattunge där dom brukar matas och hans öga ser inge bra ut...
Jag och Eva beger oss ner för att kolla på katten och där sitter den lilla ensamma stackaren med fullt med myror runt omkring sig och med ett öga som är helt igenklibbat...'
Hem med katten till Eva och Norberto för rengöring...
När vi kommer ut igen vill inte mamman veta av katten (och har väl troligen inte brytt sig på ett tag heller med tanke på hur den såg ut) så då bestämmer vi oss för att jag ska ta hem katten och i morgon så ska jag gå med den till Vetrinären som tar hand om den och sen säljer den till någon som vill ha en katt...
Medans Eva håller på att fixa med maten upptäcker jag 2 kattungar till.. Efter ett tag har vi bara fått tag på den ena så nu har jag alltså två katter hemma som ska få ett kärleksfullt hem istället för att vara ensamma i skogen och troligen inte överleva.. Dock tycker jag lite synd om Svartis som blev ensam kvar men honom går vi och letar efter i morgon..
Rätt eller fel ?? Ja svårt att säga men känns endå väldigt bra.. Nu har jag två små söta kattungar här hemma som käkar som att dom aldrig har sett mat förut.. =)
Dagens gärning enligt mig.. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback