Arbetsförmedlingen

Va ju på arbetsförmedlingen idag och egentligen har jag ingen aning om vad jag gjorde där..
Verkar inte riktigt som dom har koll på saker och ting..
Det va sååå viktigt att jag kom idag för att registrera mitt ID-nr för man har endast 15 dagar på sig men när jag kom dit kollade killen på mig som att han inte hade någon aning om vad han skulle göra.. Efter ett tag kom vi fram till att jag blivit inbokad på fel avdelning, så va bara att ställa sig snällt och vänta igen.. Gick ganska fort innan dom kallade fram mig igen.. Tjejen tog mina papper och gjorde iordning mitt "Gröna Kort" som dom sen kommer att skicka hem till mig då dom hade strul med datorerna...

Jag har gjort det dom krävt av mig hittills men nu när jag verkligen är inskriven på riktigt frågar vi om det är några speciella regler jag måste följa etc etc... Hon hänvisar till telefonen och vi får ett papper där det står vad jag ska fråga efter..
Samtalet resulterar i att jag får en ny tid i morgon kl 12 på SAMMA AVDELNING jag började på idag..
Eva går då fram till tjejen igen för att fråga vad det är för något jag egentligen ska göra i morgon för jag har ju redan varit på avdelningen och dom kunde ju inte hjälpa mig idag så vad ska dom kunna göra i morgon ??

Det visar sig att jag ska ansöka om ett tillstånd att få åka hem till Sverige under 14 dagar i Juni och sen kunna komma tillbaka ???
Det är något som blivit lite fel här.. För har jag inte fått ett jobb innan sista maj MÅSTE jag åka hem till Sverige och då kan jag inte återvända hit om jag inte fått ett jobb.. För då förlorar jag min ersättning..För Spanien tänker inte ta över mina utbetalningar..
Så nu måste jag sätta mig ner och läsa igenom alla papper jag har för att inget ska gå fel..Sen får vi ringa arbetsförmedlingen i eftermiddag och kolla vad det är som verkligen gäller och vad som händer..
En U2 är ju en U2 tycker man..

Måste säga att jag tycker att systemet i Spanien när det gäller arbetslösa är väldigt invecklat.. Boka tid hit, boka tid dit.. Man kan inte få allt klart på en gång utan allt har sin egen avdelning..
Man kan inte boka tid på självaste arbetsförmedlingen utan man måste ringa ett telefonnr till ett huvudkontor som sköter allt..
Men när man väl är där är dom hur trevliga som helst och dom gör det dom kan för att hjälpa till men allt går inte att lösa.. Man måste som sagt ringa och boka tid...

Nu blir det till att ta en huvudvärkstablett sen lägag sig i sängen och kolla serien..  =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback