Plugga

Jag har aldrig varit en människa som tyckt om att plugga.. Intresserar saker och ting mig inte så får jag inte in det i huvudet...
In genom ena örat och ut genom andra..
Kommer ihåg när jag skulle ta körkort... Körningen va inga problem med teorin.. Usch... Efter mkt om och men klarade jag provet..  Jag visste hur jag skulle göra men att se det på ett papper och svara på en fråga det gick inte..

Känner att det är lite samma sak nu när jag pluggar spanska..
Vet inte riktigt om detta är bästa inlärningsättet för mig...
Jag kan Spanska, jag förstår en hel del.. men mitt problem är att JAG PRATAR INTE.. Har aldrig gjort det..
Att sitta med papper med verb, glosor, böjningar etc ger mig ingenting..
Vad jag behöver är att börja prata..
Tror jag lär mig mer av att översätta och prata än att böja verb etx

Yo           tengo            vivo     hablo
Tu           tienes           vives    hablas
El/Ella      tiene            vive      habla
Nos         tenemos       vivimos  hablamos
Vos         teneis            vivis     hablais
Ustedes   Tienen           viven    hablan

Jag kan det där och dom flesta verben böjs ju på samma sätt...

Så i morgon är det jag som pratar med lärarinnan så vi kan hitta nått nytt sätt för mig att lära mig...

NU är det Natti Natti



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback