2 timmar till jobbet

Idag va en dag då det hade varit skönt att få ligga kvar i sängen, men eftersom jag jobbar idag så va det bara att palla sig upp.. Vad händer då.. Jo när jag kommer till Jakan 06.45 står det att nästa tåg till centralen går 07.28... Hallå ?? vad hände med tåget som skulle gå 06.58 ?? INSTÄLLT såklart... Suck... Ersättningsbuss skulle man då få ta.. Men tror ni att ersättningsbussen kom ? Nope.. När det va 5 min kvar till tåget 28 så gick alla upp på perongen igen.. Så idag tog det mig 2 timmar att ta mig till jobbet.. Tjohoo.. Tack för det SL...
Min första tanke va.. Är det såhär sista dagen på året ska sluta ?, Att allt ska gå fel ?..

Kommer till jobbet och får då veta att min kollega i andra huset är sjuk och att en av nattkillarna gått in extra.. Då det är han som ska jobba ikväll igen så är folket i huset lediga på eftermiddagen så han kan hem och vila lite innan nattpasset.. Detta gör då att INGEN därifrån orkar åka ner hit och äta och det gör att jag får 16 pers mindre att laga mat till.. =) Alltid något..
Så blir nog en ganska bra och lugn dag på jobbet idag.. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback