Dessa jä-la vägarbeten

Sitter och funderar på vad det är för en idiot (ursäkta uttrycket) som har bestämt att i stortsätt ALLA gator/vägar i Stockholm och med omnejd ska fixas samtidigt. Vägarbeten hit, vägarbeten dit. Totalkaos överallt. Nej här kan du inte åka för det är vägarbeten, där kan du inte heller åka etc. etc. Resultatet blir att ALLA billister åker samma väg = KÖ, eller så får man åka där det är vägarbeten och framkomligheten är = 0.

Det ska inte ta 45min från Ropsten till Universitetet, väljer jag en annan väg är det längre köer.

Men det som egentligen stör mig mest med det här är att dom har mage att ta ut trängselskatt. Snacka om att vi stockholmare blir blåsta på pengar.

Förlorar ca 1 ½ timme varje dag på att sitta i köer och dessutom får jag betala för det. Finns det någon logik ? NEJ.

Va nog inte det här folket räknade med när dom röstade fram trängselskatten.



Åk kommunalt kanske vissa säger, visst kan jag det och jag gör det också, men jag åker buss och min buss startar inne i stan = att den blir försenad pga. alla vägarbeten. Tänk även  på alla stackare som bor på blåa linjen, den bygger dom ju också om. Fulla ersättningsbussar i rusningstrafiken, har du tur kommer du på annars är det bara att stå snällt och vänta på nästa.


Ibland är det verkligen underbart att bo i Stockholm (eller inte)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback