Alkotest

Dag 3 har startat, vet inte riktigt vad det är men sen jag började eller "la av" kanske man ska säga, så har patienterna reagerat på att jag ser så glad ut.. =) Kan ju kanske bero på att jag snart har semester eller så är det ditoxen som gör mig gladare... Hahaa*
Vi får se nu hur den här förändringen utvecklas... Ser jag efter 1 vecka att det fungerar kommer jag fortsätta köra stenhårt, annars kanske jag bara kör lite smått.. ;0)

Det har ju stått i en del tidningar sista dagarna att alcogel ger utslag på polisens blåsinstrument. Vi va lite nyfikna på jobbet igår på dethär så vi gjorde ett litet test.

Jag tog alcogel på händerna och blåste direkt, då blåste jag 0,60 promille.
Sen gick jag och tvättade händerna tog på alcogel igen, väntade ca 1 min sen gick jag och blåste och då blåste jag 0,00 promille. =) Det ni..

Så ha ALDRIG alcogel på händerna när ni ska göra ett alkotest.. ;0)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback