400 volt

ca 1 1/2 timme kvar av denna arbetsdag och jag kan säga att jag önskar att den går fort. Jag är trött och har ont i huvudet.
Ska inte hem efter jobbet utan Danne och Tessan har bjudit mig på middag, väldigt trevligt.. =)

Vi har haft lite problem med ett akvarium på jobbet och det har sprakat och blinkat i det några gånger och delar är utbytta.
Igår så började det lukta brända kablar om det och när jag öppnade luckan under så small det. Bara att slänga sig på säkringen och dra ner den.
Ringde akvarieleasing som kom hit och vi försökte förstå vad felet va.
Stoppade in min laddare i kontaktuttaget och sen satte jag min mobil på laddning, började spraka direkt så drog snabbt bort sladden från mobilen.
Både mobilen och laddaren blev varma.
Idag när jag skulle ladda min mobil är laddaren helt död. =(
En elektriker kom hit igår och tittade och först sa han att det inte va något fel på eluttaget men efter ett tag sa han
- Men vänta, det är ju 400 volt i det.
Inte konstigt att allt slås ut.
Tänk vilken stöt jag kunde ha fått om jag inte varit tillräckligt snabb på att dra ut sladden när jag höll i mobilen.
Kul att få 400 volt i kroppen.




Kommentarer
Postat av: Nea

skönt me snabba refelxer ;)

2010-02-24 @ 21:40:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback