Att bara lämna och dra

Blev en mysig dag igår med en eftermiddagspromis längst vattnet.. Kvällen slutade dock helt annorlunda mot vad jag trott..

I september sökte jag jobb uppe i Björkliden (Riksgränsen, Lappland) för att göra säsong där.. Va ju alltid där uppe 2ggr om året och åkte skidor när jag var liten så ville uppleva gamla barndomsminnen igen..
Har inte hört ett ord från dom så har ju släppt allt det där..
Nu ringer dom igårkväll och undrar om jag fortfrande är intresserad och jag svarar självklart JA... Bra då är jobbet ditt.. !!!?!!
Planen är att du börjar 22Feb...

PANIIIK... Jag har en månads uppsägning på mitt nuvarande jobb, jag måste hinna hyra ut lägenheten, tömma lägenheten på kläder och personliga saker, boka resa samt styra upp massor av annat runtomkring..
Måste ställa in mig på att bara lämna folk i min närhet hastigt ( när jag gjort det förut har det ju alltid varit planerat långt innan ).

Tur i oturen att jag varken hunnit köpa träningskort eller säsongsbiljett till fotbollen..

Tydligen öppnar dom inte för säsongen förens den 8:feb då det är typ kolsvart där uppe nu och därför dom inte riktigt hunnit höra av sig innan för det varit mycket annat att fixa..
Detta är något jag ser sjukt mycket fram emot och jag känner att jag behöver dethär nu.. Kom precis lagom samtidigt som jag funderar på om jag tackat JA för fort ?

1000 tankar snurrar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback