Bara jag, jag, jag

Är påväg till jobbet och när jag kommer till Jakobsberg står tåget inne på perrongen men på andra spåret går det omkring poliser och brandmän.
Ser hur några brandmän står och plockar något och stoppar i påsar så troligen har någon hoppat/trillat framför tåget.. En bit längre fram står ett snabbtåg och poliser och ambulanspersonal är påväg fram mot det.
Under tiden jag står där kommer det mer och mer poliser/brandmän/ambulanspersonal och vi får informationen att endast dom sin sett något får stanna kvar på stationen alla andra måste lämna.

Finns inte direkt någon information mer än att tågen är inställda mellan Kallhäll-Barkarby.
När jag kommer upp på busstationen är folk helt hysteriska och upprörda över att det inte finna någon information eller någon att prata med om hur, när,var ersättningsbussarna ska åka.. MEN SNÄLLA, NÅGON HAR PRECIS BLIVIT MOSAD OCH NI ÄR UPPRÖRD ÖVER ATT DET INTE FINNS NÅGON SOM KAN HJÄLPA ER ATT SÄGA HUR NI SKA TA ER TILL JOBBET.
Känns som att det kanske finns lite andra saker att prioritera och så lång tid har det inte gått med tanke på att dom flesta blåljuspersonal kom under tiden vi stod där, så andas 2sek innan du blir hysterisk.
Tänk att folk kan vara så jä-la själviska.
Hur ska JAG ta mig vidare ? Nu blir ju JAG sen till jobbet..
Bara JAG JAG JAG.. Kanske borde tänka på sina medmänniskor lite mer.. Usch...




Kommentarer
Postat av: Singel i storstan

Jag håller med dig! Man blir fan mörkrädd när man ser hur egocentriska människor är.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback